Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jedinci vyrůstající v bilingvním prostředí.
BOŠKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí ve dvojjazyčném prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části čtenáři přiblížím celostní pojetí bilingvismu, úvahy předních lingvistů, pedagogů a psychologů. V této části je možné načerpat informace z oblasti typologie bilingvismu, výchovy v rodinném prostředí i vzdělávání ve státních či soukromých institucích. Odborné znalosti jsem zakomponovala do části praktické, ve které se zabývám analýzou knih bilingvních rodičů, pedagogů a vychovatelů. Na základě získaných informací z analýzy nabízím čtenáři souhrnné návrhy a strategie aplikovatelné do výchovy a vzdělávání dětí vyrůstající ve dvojjazyčném prostředí. Cílem diplomové práce je informovat o problematice bilingvního prostředí začínající bilingvní rodiče, vychovatele či pedagogy, kteří vzdělávají děti s různými kulturními a jazykovými odlišnostmi.
Příběhy z česko-bavorského příhraničí - příklady bilingvnosti
HRABÁKOVÁ, Anna
Cílem bakalářské práce bylo vyhledávání bilingvních (česko-německých) osob žijících v česko-bavorském příhraničí. S nalezenými respondenty byly natočeny rozhovory, které byly zpracovány do formy uměleckého textu. Práce se zaměřovala na osoby narozené po roce 1989, a tím se dotýká fenoménu opět zcela propustných hranic mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo a přirozené migrace v definovaném regionu. Práce využívala analyticko-empirické metody.
Komunikativní kompetence u dětí z rodin imigrantů
HRONKOVÁ, Zuzana
ABSTRAKT: Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza komunikativních kompetencí dětí imigrantů navštěvující mateřskou školu v České republice a Rakousku. Teoretická část se zabývá komunikativními kompetencemi, problematikou imigrace a dále charakteristikou vybraných národnostních kultur. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru, k analýze byla využita technika případové studie. Výzkumný soubor tvoří děti turecké a vietnamské národnosti. Dílčí cíle směřují ke zjištění, jakým způsobem se vyvíjely komunikativní kompetence těchto dětí a na jaké úrovni jsou nyní, jaké obtíže se vyskytují při navazování vztahů s vrstevníky a v kontaktu s učitelkami MŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.